Pomysł MEN, by szkoła kształciła uczniów zdalnie, posypał się już pierwszego dnia po jego wprowadzeniu. Uczniowie i nauczyciele w całym kraju podjęli wyzwanie, ale niestety przekonali się, nie mogą liczyć na ministerstwo. O tym jak wygląda zdalne kształcenie, kiedy brakuje sprzętu, a serwery wieszają się, pisze Głos Nauczycielski nr 14-15 z 1-8 kwietnia br.
Oprócz tego w numerze, który teraz możecie przeczytać w EWYDANIU:
■ POD LUPĄ. Polacy i pandemia: wyniki badania Uniwersytetu SWPS.
■ OKIEM PRAKTYKA. Fizyk uczący zdalnie: to jest niestety fikcja.
■ PANDEMIA. Uczennica o tym jak wyglądają zdalne lekcje w USA.
■ NASZA HISTORIA. Jak Związek pomagał w czasie pandemii hiszpanki.
■ PORADNIK. Życie w izolacji: jak sobie radzić ze stresem i lękiem?
■ AWANS. Awansowe pytania: czytelnicy pytają, Głos odpowiada.
W numerze także 14-15/2020:
- Komentarz: Nauczyciele na szóstkę!
- Felieton: Nauczanie telepatyczne
- Nauczyciele i uczniowie ruszyli do zdalnej pracy. MEN zawiodło na całej linii
- Rada pedagogiczna obradująca w sieci? To już możliwe
- CKE nie rezygnuje z próbnych egzaminów. Arkusze do ściągnięcia z internetu
- Poradnik MEN: Niech uczniowie wezmą odpowiedzialność za swoją naukę
- Fizyk uczący zdalnie: zakładam, że będę wystawiał same piątki
- Koronawirus za oceanem. Lekcji jest mniej, ale to wcale nas nie cieszy, raczej przeraża
- Członkowie ZNP w Krakowie przekażą część składek na walkę z koronawirusem. „Dla nas to duże pieniądze”
- Człowieku, gdybyś wiedział
- Nastroje Polaków w związku z pandemią: jest niepokój, ale młodzi częściej bagatelizują zalecenia
- Jak Związek starał się pomagać nauczycielom w czasie pandemii hiszpanki
- Inspir@cje wczesnoszkolne 2020. Edukacja w epoce „Homo tabletis”
- Socjolog: czas epidemii może zniweczyć plany edukacyjne części młodzieży
- Koronalekcje w szkole zawodowej: pierwszoklasiści uszyją poduszki do przytulania
- Jak przeżyć zdalne nauczanie i nie zwariować – 10 rad dla nauczycieli
- Umówiłem się z uczniami, że po powrocie do szkoły przedyskutujemy to, co teraz staramy się robić wirtualnie
- W świecie emocji. Jak sobie z nimi radzić? W dobie pandemii i izolacji
- Nauczyciele prowadzący pracownie Code for Green bezboleśnie przeszli do pracy online w związku z koronawirusem
- Awans zawodowy. Jak bez problemu dobiec do mety
- Sprawdzam! Edukacja oparta na dowodach